پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2371
-
الف
+

کارگاه جلوه‌های ویژه بصری برگزار شد

کارگاه «جلوه های ویژه بصری در سینمای کودک و نوجوان» با حضور امیر سحرخیز برگزار شد.

کارگاه «جلوه های ویژه بصری در سینمای کودک و نوجوان» در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، کارگاه «جلوه های ویژه بصری در سینمای کودک و نوجوان» با حضور امیر سحرخیز عضو هیات انتخاب سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان و نویسنده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان برگزار شد.

در این کارگاه که همراه با نمایش بخش‌هایی از انیمیشن‌های سینمایی « هری پاتر»، « آلیس در سرزمین عجایب» و انیمیشن‌های شرکت پیکسار و والت دیزنی با عنوان کودک و نوجوان، ظهر امروز -یکشنبه ۱۱ شهریور- در دانشگاه اصفهان برگزار شد، امیر سحرخیز اظهار داشت: عنصر خیال و  خیال انگیزی مهم ترین جنبه در سینمای کودک است و ما باید فیلمی فراتر از سینمای داستانی بسازیم.

وی افزود: زمانی که بحث کودک پیش می آید عنصر خیال و  خیال انگیز بودن مهم ترین جنبه کار به حساب می آید و ما باید فیلمی فراتر از سینمای داستانی بسازیم. در حال حاضر در بیشتر کشورها این اتفاق افتاده، ولی استفاده از این حلقه خیال و تصور در کشور ما نادیده گرفته می شود.

سحرخیز ادامه داد: کشورهای پیشرفته در زمینه فیلمسازی از پیش زمینه ای که در ساخت فیلم های کودک و نوجوان دارند، استفاده می کنند. این پیش زمینه در کشور ما هم موجود است ولی از آن بهره نمی بریم.

این کارگردان به شیوه فیلمسازی برای کودک و نوجوان در ایران اشاره کرد و گفت: در  سال های اخیر فیلمسازان  بر اساس نیاز قصه به ایده به خلق یک فیلم پرداخته اند و از تکنولوژی های جدید برای ساخت آن ها استفاده نکرده اند. در صورتی که باید از این تکنولوژی استفاده شود تا نتیجه خوبی به دست آوریم. در دوره ای برای ورود این ابزارها موج خوبی ایجاد شده بود.

وی خاطر نشان کرد: در ادبیات کودک هم به شیوه های جدید نیاز داریم تا دست فیلم سازها بازتر شود و همه الزاما سراغ ایده های تغییر داده نشده نروند.

گفتنی است سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد  تا ۱۴ شهریور ماه ۹۷ در شهر اصفهان در حال برگزاری است.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر